Het artistieke team


Elisabeth Hesemans - Regie

 

Elisabeth Hesemans studeerde in 1995 af aan de docent drama opleiding (docent dramatische vorming) te Arnhem met specialisatie regie. Na haar opleiding heeft ze diverse theaterproducties gemaakt met kinderen, jongeren en volwassenen. Veel van haar producties zijn ontstaan door middel van improvisatie opdrachten naar aanleiding van een thema. De spelers / acteurs hebben een belangrijk aandeel in het ontstaan van de voorstelling. Haar kracht is om met een groep diverse mensen een eenheid te creëren.

       In de filmindustrie coacht Elisabeth kinderen & jongeren in hun spel. Zo was ze spelcoach voor o.a. ‘meester kikker’, ‘vechtmeisje’, ‘bloed, zweet en tranen’, ‘Jack bestelt een broertje’, ‘Brammetje Baas’ en ‘Foeksia de miniheks’. Ook geeft ze geregeld speltrainingen waarbij ze door middel van diverse technieken oprechte emoties naar boven weet te halen. Hierbij maakt ze o.a. gebruik van Method Acting. Elisabeth zoekt naar de balans tussen het spel & en de werkelijkheid, zodat het personage en de acteur samensmelten tot een geloofwaardig karakter.


Debby Langereis - Muzikale leiding
                           

Debby Langereis is zangcoach met de nadruk op coach. Deze zeer gedreven docent, opgeleid op o.a. het conservatorium en door zangpedagoog Maria Rondel, hecht veel waarde aan het psychologische aspect van haar vak. Ze laat kinderen/jongeren bij zichzelf naar binnen kijken en ontwikkelt daarmee naast sterke muzikale vaardigheden pure authentieke persoonlijkheden.  “Ik vind het belangrijk dat alle leerlingen zich gezien en gehoord voelen en dat er een veilige leeromgeving is”. “Een klimaat waar leerlingen voelen dat ze ertoe doen!” “Hun zelfvertrouwen groeit en ze gaan steeds harder werken”. Uiteindelijk overstijgen ze zichzelf en groeien niet alleen als zanger of performer, maar ook als persoon”. “Wanneer leerlingen naar hun kern durven gaan, kunnen ze een lied brengen, echt een verhaal vertellen, daar gaat het om”.  “Dat is het mooiste wat er is!”
         
De cast komen in een uiterst professionele setting te staan; professionele muzikanten, een professioneel poppodium en professionele techniek. Voor kinderen/jongeren met ambities richting een gerelateerde vervolgopleiding een nodig en zeer leerzaam podium. Ze zijn daarbij onderdeel van het creatieve en artistieke proces, zodat ze inzicht krijgen hoe zo’n voorstelling in elkaar zit en wat er allemaal bij komt kijken.


Edwin Paarlberg- Arrangementen

Edwin volgde zijn muzikale opleiding aan het conservatorium van amsterdam met hoofdvakken componeren/arrangeren en muziektheorie. Inmiddels is Edwin docent aan het conservatorium in theoretische vakken, componeren/arrangeren en ensemble-leiding. Daarnaast is hij freelance muzikant, orkestleider en componist/ arrangeur voor big bands, blaasorkesten, musicalprojecten etc, leidt hij toneelgezelschap STA! en is hij muzikaal verantwoordelijk voor de producties van de NKT theaterschool en theatergroep Purple.

 

 


Mirjam Visser - Choreografie

Mirjam Visser studeerde aan Codarts (toen Rotterdamse Dansacademie) als docent dans, met als specialisatie moderne dans en geïmproviseerde dans. Mirjam geeft les in het onderwijs, bij culturele instellingen en choreografeert diverse producties. Ze werkt met jongeren, kinderen en ouderen. Mirjam gebruikt dans als kunstvorm om op een directe en prachtige manier verhalen te vertellen. 
'Als kinderen beweging ervaren en hiermee improviseren, kunnen ze zelf vormgeven aan een thema, ze maken het verhaal van de NDSM eigen en overtuigend voor het publiek!'

 


Sem Konijn - Regie Assistent 

Sem deed 10 jaar lang ervaring op bij de NKT theaterschool, waar hij inmiddels zelf lesgeeft. Naast zijn conservatoriumopleiding geeft hij tevens pianolessen en schrijft en regisseert eigen voorstellingen. Na het succes van de zelfgeschreven productie “Niemand huilt om Heksen”,  maakt Sem zijn 2e grote productie ‘Afgesloten’, gebaseerd op het gelijknamige boek van Natasza Tardio. Voor De werf in beweging is deze duizendpoot regie assistent en zal hij nauw samenwerken met Elisabeth Hesemans. 

 


Projectleiding


Ellen Oosterwijk

Ellen Oosterwijk is docent didactiek aan de opleiding Docent Beeldende Kunst en vormgeving op de Willem de Kooning Academie, waar ze projecten rond primair, voortgezet onderwijs en stage ontwerpt en uitvoert. In deze onderwijsgebieden heeft zij diverse projecten geïnitieerd en uitgevoerd met het culturele veld. Voor dit project heeft ze contact met de (buurt)kinderen en ouders, is ze contactpersoon voor de scholen van deze kinderen en zorgt ze dat alles geregeld is zodat het project goed kan verlopen. Ellen ontwerpt tevens lesmaterialen voor scholen gekoppeld aan het project. 

Maaike van Agteren

Maaike is werkzaam als docent en choreograaf. Ze ontwerpt en leidt tevens kunsteducatieve projecten in het onderwijs voor o.a Stichting Dans in School en Lucia Marthas Institute of Performing Arts. Voor dit project onderhoudt ze nauw contact met alle partners, stuurt ze het artistieke team aan en is ze verantwoordelijk voor productie. Belangrijk vindt ze dat alle neuzen dezelfde kant opstaan, daarom heeft ze een artistiek team verzameld met dezelfde mindset: ambitieus, pedagogisch sterk, creatief, energiek, kritisch, open en oplossingsgericht.